برگزاری موفق هفتمین کاروان ترویج بهره وری ویژه الگوی کشت ملی در ۲۶ شهرستان سیستان‌وبلوچستان 

هفتمین کاروان ترویج بهره وری ویژه الگوی کشت ملی امروز نهم مهرماه همزمان با سراسر کشور و در ۲۶ شهرستان و به صورت میدانی در ۲۶ نقطه و عرصه کشاورزی برگزار گردید.
کد خبر: ۹۶۳۲۵۴۴
|
۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری کاروان ترویج بهره وری را بسیج گسترده محققان، کارشناسان و مروجان پهنه‌های کشاورزی برای حضور در عرصه‌های تولیدی، برقراری ارتباط و پاسخگویی به سؤالات، ابهامات و مسئله یابی وارائه راهکارهای علمی و فناورانه برای حل آنها دانست. 

بهزاد شهرکی اظهار داشت: با توجه به شروع فصل کشت محصولات زراعی پائیزه و به منظور آشنایی و یادآوری مجدد سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی در موضوع الگوی کشت مباحث متنوعی از جمله ارتقای بهره‌وری آب و منابع تولیدی، جبران خلاء عملکرد مزارع کشاورزان با افزایش ضریب نفوذ دانش، توسعه و جایگزینی کشت گیاهان پائیزه، توسعه، جایگزینی و تنوع بخشی دانه های روغنی، اصلاح و مدیریت کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه، بیمه، مدیریت مخاطرات و تاب آوری و مکانیزاسیون در این کاروان‌ها توسط محققان و کارشناسان تبیین گردید.

 

وی خاطر نشان کرد: طی برگزاری این رویداد ترویجی بالغ بر ۱۳۰۰ نفر از کشاورزان پیشرو ، مددکاران و تسهیلگران روستایی و همچنین ارائه دهندگان خدمات مکانيزه کشاورزی و تشکل‌های روستایی و کشاورزی حضور داشتند.

 

بدیهی است حرکت این کاروان در سطح استان یک شروع بسیار مؤثر همزمان با آغاز فصل زراعی است که یقیناً با استمرار طرحهای متعدد ترویجی شاهد افزایش ضریب نفوذ دانش ،ارتقای بهره وری و امنیت غذایی کشور در راستای اجرای الگوی کشت باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار